Súbory cookie používame, aby sme zaistili, že Vám poskytujeme tie najlepšie zážitky na našich webových stránkach. Naše webové stránky používajú súbory cookie, ktoré by mohli zahŕňať aj súbory cookie tretích strán, na odosielanie reklamy, ktorá má pre Vás význam. Ak sa chcete dozvedieť viac o súboroch cookie, ktoré používame, môžete prejsť na naše Pravidlá používania súborov cookie. Pokračovaním Vašej návštevy na webových stránkach súhlasíte s používaním súborov cookie. POKRAČOVAŤ
AlfaRomeo.todos.sk Štýl a zábava História 1970 - 1980 Vozidlá
  • Popredajná starostlivosť
  • Newsletter
  • Blue & Me
  • Vyhľadávanie
  • Alfisti
  •  
  • TODOS
  • Kontakty
  • Test Drive
  • Aktuálne akcie
  •  
  • Home
  •  

HistóriaHistória

  • Dedičstvo
  • 1910 - 1920
  • 1920 - 1930
  • 1930 - 1940
  • 1940 - 1950
  • 1950 - 1960
  • 1960 - 1970
  • 1970 - 1980
    • Vášeň
    • Vozidlá
    • Preteky
    • Osobnosti
    • Firma
  • 1980 - 1990
  • 1990 - 2000
  • 2000 - 2010
  • Alfa Romeo Muzeum
  • R.I.A.R.
  • Bibliografia
  •  

VozidláVozidlá

Montreal

ROK VÝROBY: 1970-1977
MOTOR: 8 valec do V/ 90o
ZDVIHOVÝ OBJEM: cm3 2593
VÝKON: 200 k pri 6500 ot./min. +
MAX. RÝCHLOSŤ: viac ako 220 km/h

Skvelé športové auto, ktoré hovorí o budúcnosti.

Navrhuje ho Bertone, prototyp vozidla je predstavený v roku 1967 na Medzinárodnej svetovej výstave v Montreale (odtiaľ pochádza názov) pri príležitosti sto rokov od založenia Kanadskej federácie ako model, ktorý je predzvesťou technologického pokroku tejto doby. V roku 1970 Alfa Romeo sériovo realizuje myšlienku zrodenú v Montreale a predstavuje ju v tom istom roku na Autosalóne v Ženeve. Výsledkom je prestížne vozidlo vysokej kategórie, schopné podávať súťažné výkony, jeho osemvalcový motor a mechanické ústrojenstvo sú určené ku každodennému použitiu v meste. Osemvalcový motor do V je odvodený z modelu 33, má mechanické vstrekovanie Spica a je schopný dodávať výkon 200 k a dosiahnuť rýchlosti viac ako 220 km/hod. Priestor pre cestujúcich v modele Montreal je triezvy a elegantný, je vybavený racionálnymi sedadlami, ovládače sú ľahko prístupné, prístroje viditeľné vďaka antireflexnej vrstve. Originálna karoséria je charakteristická aerodynamickými konvexnými líniami s plochou kapotou a prednými svetlometmi s tienenými mriežkami, zadná časť je zoseknutá a nárazníky v jednej línii s karosériou. Výkonnosť, bezpečnosť a komfort kvality, to sú vlastnosti, ktoré z Montrealu robia jeden z najoceňovanejších luxusných športových vozidiel.

Alfasud

ROK VÝROBY: 1972-1983
MOTOR: 4 valce proti sebe (boxer)
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1186 cm3
VÝKON: 63 k pri 6000 ot./min.
MAX. RÝCHLOSŤ: viac ako 150 km/h

“Stredná kategória” podľa Alfy Romeo.

Prvé vozidlo Alfa Romeo skonštruované v novom výrobnom závode v Pomiglianu d’Arco (Neapol) - Alfasud – znamená vstup výrobcu na trh so strednými a malými limuzínami. Je to prvé auto značky Alfa Romeo s predným náhonom. Bolo vyprojektované Hruskou v spolupráci s Giugiarovým Italdesignem, je propagované ako úžitkový automobil vyššej kategórie pre automobilistov s priemerným zárobkom, ktorí si prajú riadiť skutočnú Alfu Romeo. Jeho výkony, moderná a športová línia, pohodlie rodinného vozidla, tichý chod, ľahká ovládateľnosť a stabilita na ceste robia z tohto auta výrobok hodný tradície závodu v Portellu. Avšak Alfasud má aj veľa noviniek: predný náhon, motor boxer a dvojpriestorová karoséria s veľkým pohodlným priestorom pre cestujúcich. Vozidlo sa vyrába až do polovice 80. rokov v niekoľkých verziách, medzi nimi Alfasud «TI» (Turismo Internazionale) z roku 1973, dvojdverová limuzína športového charakteru Alfasud Giardinetta (1975) so zadnými sklápacími sedadlami a Alfasud Sprint (1976), kupé kompaktnej línie, ktoré preberá tradíciu modelu Sprint Alfa Romeo.

Alfetta

ROK VÝROBY: 1972-1977
MOTOR: 4 valce v rade, vpredu, pozdĺžne
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1779 cm3
VÝKON: 122 k pri 5500 ot./min.
MAX. RÝCHLOSŤ: viac ako 180 km/h

Legenda sa obnovuje.

Alfetta 1800 cm3, predstavená v roku 1972 vedľa monopostu Tipo 159 majstra sveta, podľa ktorého má slávne meno, je limuzína s nekonvenčným mechanickým usporiadaním, ktoré obnovuje koncepciu 159. Medzi novinkami sa objavuje nové zavesenie a rozvody vyvážené závažím, ktoré zaručuje optimálnu stabilitu na ceste a komfort. Predné zavesenie je nezávislé, priečne, štvorprvkové, zatiaľ čo zadné zavesenie je typu De Dion, rovnaké ako u 159, tým je zaručená väčšia adhézia hnaných kolies. Adhézia je zaručená aj usporiadaním skeletu (použitým už na 8C 2900 a 159) do jediného zadného bloku so spojkou, prevodovkou, diferenciálom a brzdami tak, aby vpredu bol len motor. Línia karosérie je nová a moderná, interiér zaručuje pohodlie a príjemné prostredie a je ukľudňujúci a tichý i pri dlhých cestách. Cestovanie je typické pre Alfa Romeo, s natiahnutými ramenami, volant je výškovo nastaviteľný a sedadlá sú elegantné a anatomické. Najznámejšie verzie sú Alfetta 1.6 a 1.8 z roku 1975 a Alfetta 2000 z roku 1977, ešte priestornejšia a pohodlnejšia, ktoré sa hrdia celkom novým priestorom pre cestujúcich a nižšou spotrebou paliva.

33 TT 12

ROK VÝROBY: 1975
MOTOR: boxer s 12 horizontálnymi, proti sebe umiestenými valcami
ZDVIHOVÝ OBJEM: 2995 cm3
VÝKON: 500 k DIN pri 11000 ot./min.
MAX. RÝCHLOSŤ: nie je k dispozícii

Mimoriadne výkony a úplná spoľahlivosť.

V roku 1975 získa 33 TT 12 pre Alfu Romeo svetový šampionát Marche, na ktorom dominuje so zjavnou prevahou nad súpermi. Jeho motor «boxer» sa zdá nezničiteľný a auto vyhráva 7 súťaží z 8. Zásluhu na tom majú aj technici z Autodelty, ktorí pri príprave motora a vozidla vedia prispôsobiť jednotlivé autá charakteristikám daného okruhu, rovnako ako tím mechanikov, schopných previesť doplnenie paliva a opravy behom súťaže v rekordnom čase.

  • História
  • Štýl
  •  
  • Modely
  • Novinky
  • Video
  • Štýl a zábava
  •  
  • Jazdené vozidlá
  • Todos Italia
  •  

Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami