Súbory cookie používame, aby sme zaistili, že Vám poskytujeme tie najlepšie zážitky na našich webových stránkach. Naše webové stránky používajú súbory cookie, ktoré by mohli zahŕňať aj súbory cookie tretích strán, na odosielanie reklamy, ktorá má pre Vás význam. Ak sa chcete dozvedieť viac o súboroch cookie, ktoré používame, môžete prejsť na naše Pravidlá používania súborov cookie. Pokračovaním Vašej návštevy na webových stránkach súhlasíte s používaním súborov cookie. POKRAČOVAŤ
AlfaRomeo.todos.sk Štýl a zábava História 1970 - 1980 Preteky
  • Popredajná starostlivosť
  • Newsletter
  • Blue & Me
  • Vyhľadávanie
  • Alfisti
  •  
  • TODOS
  • Kontakty
  • Test Drive
  • Aktuálne akcie
  •  
  • Home
  •  

HistóriaHistória

  • Dedičstvo
  • 1910 - 1920
  • 1920 - 1930
  • 1930 - 1940
  • 1940 - 1950
  • 1950 - 1960
  • 1960 - 1970
  • 1970 - 1980
    • Vášeň
    • Vozidlá
    • Preteky
    • Osobnosti
    • Firma
  • 1980 - 1990
  • 1990 - 2000
  • 2000 - 2010
  • Alfa Romeo Muzeum
  • R.I.A.R.
  • Bibliografia
  •  

PretekyPreteky

1971

Rok silných emócii: dvojica de Adamich-Pescarolo vyhráva s 33/3 litrom súťaž 1000 km Brands Hatch, skušobnú jazdu na Marche, kde porážajú súťažné tímy Porsche a Ferrari. Vaccarella-Henzemans vyhrávajú Targa Florio porazením ďalšieho 33/3 de Adamiche-Van Lennepa a na 6 h Watkins Glen (USA) je 33/3 de Adamiche-Peterson prvá v absolútnom poradí, za dažďa. Znovu pred Porschem a Ferrari.

Nová 2000 GT Am s Tonie Hezemansem za volantom vyhráva Európske majstrovstvá Turismo.

1972

To sú zlaté časy pre majstrovstvá sveta vozidiel s krytými kolesami. 33 TT3 vyhráva Majstrovstvá Európy Turismo a získava druhé miesto na majstrovstvách sveta Marche.

GTA vyhrávajú po šiestykrát majstrovstvá Európy v kategórii Turismo.

Účasť zákazníkov - športovcov umožňuje dosiahnuť ďalšie dôležité úspechy s viac ako 560 víťazstvami a výhry na dvanástich národných majstrovstvách Európy, Ameriky a Afriky.

1975

33 TT 12 vyhráva vďaka svojmu prakticky nezničiteľnému motoru. Motor boxer súťažil na Majstrovstvách sveta Marche proti súperom, ktorí boli vybavení preplňovanými motormi alebo s motormi používanými na monopostoch Formule 1. Úspechy modelu 33 TT 12: 1000 km Monza, Nürburgring, 100 km Zeltweg, 6 h Watkins Glen, Coppa Florio.

1976

Návrat Alfy do Formule 1 je spätý s Brabhamom, ktorý sa v roku 1976 rozhoduje, že bude montovať na monoposty dvanásťvalcové motory Alfa Romeo. Najlepšie obdobie tejto spolupráce s anglickou stajňou je v roku 1978, keď do Brabhamu prichádza Niki Lauda. Rakúšan získa dve víťazstva.

1977

Intenzívna sezóna, okamžik naozaj magický pre Alfu i Autodeltu. Alfa “33 SC 12” sa zúčastní na ôsmich súťažiach majstrovstiev a všetky vyhraje. A je druhýkrát majstrom sveta Marche. Dvanásťvalcový motor boxer je i naďalej prítomný v F1 spolu s tímom Brabham: Konečný výsledok stajne je 5. miesto v klasifikácii podľa značky. Bolo dosiahnutých mnoho rekordov: od priemerných 144,225 km/h Paula Richarda k priemerným 203,820 km/h na okruhu v Salzburgu.

1978

Pre Alfu Romeo je tento rok veľkým športovým rokom. Je to najlepšia sezóna pre kombináciu Brabham - Alfa Romeo s pilotmi Lauda a Watson. Lauda vyhráva Veľkú cenu Švédska, i keď nakoniec vlastnosti vozidiel nie sú považované za ideálne. Lauda s Watsonom si to zopakujú víťazstvom v dramatickej Veľkej cene Talianska.

Alfa má na programe účasť na Veľkých cenách s Formule 1 Alfa-Alfa. Debut prebehne v Zolderu v Belgicku v roku 1979.

  • História
  • Štýl
  •  
  • Modely
  • Novinky
  • Video
  • Štýl a zábava
  •  
  • Jazdené vozidlá
  • Todos Italia
  •  

Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami