Súbory cookie používame, aby sme zaistili, že Vám poskytujeme tie najlepšie zážitky na našich webových stránkach. Naše webové stránky používajú súbory cookie, ktoré by mohli zahŕňať aj súbory cookie tretích strán, na odosielanie reklamy, ktorá má pre Vás význam. Ak sa chcete dozvedieť viac o súboroch cookie, ktoré používame, môžete prejsť na naše Pravidlá používania súborov cookie. Pokračovaním Vašej návštevy na webových stránkach súhlasíte s používaním súborov cookie. POKRAČOVAŤ
AlfaRomeo.todos.sk Štýl a zábava História 1960 - 1970 Osobnosti
  • Popredajná starostlivosť
  • Newsletter
  • Blue & Me
  • Vyhľadávanie
  • Alfisti
  •  
  • TODOS
  • Kontakty
  • Test Drive
  • Aktuálne akcie
  •  
  • Home
  •  

HistóriaHistória

  • Dedičstvo
  • 1910 - 1920
  • 1920 - 1930
  • 1930 - 1940
  • 1940 - 1950
  • 1950 - 1960
  • 1960 - 1970
    • Vášeň
    • Vozidlá
    • Preteky
    • Osobnosti
    • Firma
  • 1970 - 1980
  • 1980 - 1990
  • 1990 - 2000
  • 2000 - 2010
  • Alfa Romeo Muzeum
  • R.I.A.R.
  • Bibliografia
  •  

OsobnostiOsobnosti

Andrea De Adamich

Hlavná osobnosť, ktorá sa zaslúžila o športové oživenie Alfy Romeo na závodoch Turismo a Sport. Andrea De Adamich sa narodil v Terste v roku 1941. Jej nástup prichádza v roku 1964 na palube modelu “Giulia TI Quadrifoglio” za Jolly Club. Vyhráva Majstrovstvá Európy Turismo Marche s 1600 GTA v roku ’66 a ’67, prechádza s Autodeltou zo súťaží Turismo k majstrovstvám Marche. V roku 1970 vyhráva súťaž 1000 kilometrov Buenos Aires s modelom “33-3 litre”, vo dvojici s Piers Couragem vyhráva v roku ’71 dva súťaže započítavané do majstrovstiev sveta v Brands Hatch a v Watkins Glen. S Alfou súťaží až do roku 1974.

Carlo Chiti

Projektant pretekárskych vozidiel, Toskánec z Pistoie, promuje ako letecký inžinier v Pise v roku 1951. Jeho kreácie umožnili Alfe obnoviť jej veľkou športovú tradíciu. Chiti vstupuje do špeciálneho experimentálneho oddelenia Alfa Romeo v roku 1952, v roku 1957 prechádza do Ferrari, kde realizuje prvý monopost s motorom vzadu, ktorý vyhráva majstrovstvá sveta v roku 1961 s Phil Hillem za volantom. Vo Ferrari ako prvý zavádza “spojlery” na pretekárske autá, z nich sa potom vyvinú krídla. Do Alfy sa vracia v roku 1964 a zakladá Autodeltu (súťažne oddelenie Alfy), ktorá vráti k životu tradíciu výrobcu vo svete súťaži a ktorá sa v roku 1966 stane súčasťou Alfy. Alfu Romeo opúšťa v roku 1985.

  • História
  • Štýl
  •  
  • Modely
  • Novinky
  • Video
  • Štýl a zábava
  •  
  • Jazdené vozidlá
  • Todos Italia
  •  

Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami