Súbory cookie používame, aby sme zaistili, že Vám poskytujeme tie najlepšie zážitky na našich webových stránkach. Naše webové stránky používajú súbory cookie, ktoré by mohli zahŕňať aj súbory cookie tretích strán, na odosielanie reklamy, ktorá má pre Vás význam. Ak sa chcete dozvedieť viac o súboroch cookie, ktoré používame, môžete prejsť na naše Pravidlá používania súborov cookie. Pokračovaním Vašej návštevy na webových stránkach súhlasíte s používaním súborov cookie. POKRAČOVAŤ
AlfaRomeo.todos.sk Štýl a zábava História 1930 - 1940 Vozidlá
  • Popredajná starostlivosť
  • Newsletter
  • Blue & Me
  • Vyhľadávanie
  • Alfisti
  •  
  • TODOS
  • Kontakty
  • Test Drive
  • Aktuálne akcie
  •  
  • Home
  •  

HistóriaHistória

  • Dedičstvo
  • 1910 - 1920
  • 1920 - 1930
  • 1930 - 1940
    • Vášeň
    • Vozidlá
    • Preteky
    • Osobnosti
    • Firma
  • 1940 - 1950
  • 1950 - 1960
  • 1960 - 1970
  • 1970 - 1980
  • 1980 - 1990
  • 1990 - 2000
  • 2000 - 2010
  • Alfa Romeo Muzeum
  • R.I.A.R.
  • Bibliografia
  •  

VozidláVozidlá

8C 2300

ROK VÝROBY: 1931-1934
MOTOR: 8 valcov v rade, dvojblok z ľahkej zliatiny, oceľové vložené vložky valcov
ZDVIHOVÝ OBJEM: 2336 cm3
VÝKON: 142 k pri 5000 ot./min. (model Corto - Lungo)
155 k pri 5200 ot./min. (model spider corsa)
165 k pri 5400 ot./min. (model Monza)
155 k pri 5200 ot./min. (model Le Mans del 1931)
165 k pri 180 pri 5400 ot./min. (model Le Mans z let 1932-34)
MAX. RÝCHLOSŤ: od 165 (model Lungo) do 225 km/h(model Monza)

Rafinovaná. Aby si udržala nadradenosť v pretekoch kategórie Sport, začala realizovať osemvalcový motor s rovnakým vŕtaním a zdvihom ako u modelu 6C 1750 s 2336 cm3, montovaným bez rozdielu do modelov Spider s krátkym podvozkom, na Torpedo s dlhým rázvorom alebo na špeciálny podvozok monopostu na Veľkú cenu. Konštrukcia motora je oproti šesťvalcovému motoru upravená tak, aby ovládanie rozvodov mohlo byť umiestnené do stredu motora s pomocou série ozubených prevodov rozložených stupňovito. Blok valcov sa skladá z dvoch poloblokov z ľahkej zliatiny s oceľovými vložkami, vloženými za tepla. Rovnako aj hlava je rozdelená na dve časti a je z ľahkej zliatiny: inovácia na svetovej úrovni. Po nešťastnom debute na Mille Miglia v roku 1931, vyhráva auto na Targa Florio a od tej doby zbiera mnoho úspechov ako so Spiderom 2/4 sedadlovým na Le Mans, rovnako aj s dvojsedadlovým na Veľkej cene v Monze a Le Mans. Výroba modelu realizovaného Janem začína v roku 1931, vyrába sa v rôznych verziách. Končí v roku 1934, kedy bolo realizovaných spolu 188 podvozkov.

6C 1900

ROK VÝROBY: 1933
MOTOR: 6 valcov v rade, liatinový blok motora (niektoré exempláre z ľahké zliatiny)
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1917 cm3
VÝKON: 68 k pri 4500 ot./min.
MAX. RÝCHLOSŤ: 130 km/h

Posledná transformácia 6C 1750

V motore je použitá vôbec prvýkrát v sérii 6C hlava z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem je nastavený na 1917 cm3. Model predchádza uvedeniu nového modelu 6C 2300. Je vyrobených 197 exemplárov.

6C 2300

ROK VÝROBY: 1934 - 1937
MOTOR: 6 valcov v rade, monoblok
ZDVIHOVÝ OBJEM: 2309 cm3
VÝKON: 68 k pri 4400 ot./min. (6C 2300 Turismo)
76 k pri 4400 ot./min. (6C 2300 Gran Turismo)
95 k pri 4500 ot./min. (6C 2300 Pescara)
MAX. RÝCHLOSŤ: 120 - 145 km/h

Krása je sériová. Nový model nahradzuje 6C 1750 a 6C 1900 a spojuje v sebe eleganciu tvarov a pretekárske “srdce”. Vozidlo je vybavené motorom s liatinovou kľukovou skriňou odliatou do jedného bloku so skupinou šiestich vložiek valcov a hlavou z ľahkej zliatiny, jednokotúčovou spojkou s 4 rýchlosťami dopredu a spiatočkou, so synchronizáciou na 3.a 4. rýchlostný stupeň s predlohovým kolesom. Zadné tlmiče majú nastaviteľné hydraulické ovládanie z miesta vodiča.

O roku 1934 začína 6C 2300 sezónu plnú víťazstiev. Športový debut prebieha na 1. automobilovom preteku Talianska v roku 1934, na 24 hodín Pescara sa tri vozy 6C 2300 Gran Turismo s preplňovaným motorom a špeciálnou karosériou Touring klasifikujú na prvých troch miestach v absolútnom poradí (odtiaľ pochádza názov malej série, ktorá sa volá “Pescara”).

Od roku 1935 do roku 1937 budú tri verzie, Turismo, Gran Turismo a Pescara vybavené, prvýkrát v Európe, nezávislým zavesením.

8C 2900

ROK VÝROBY: 1935-1939
MOTOR: 8 valcov v rade, dvojblok z ľahkej zliatiny - oceľové vložené vložky valcov
ZDVIHOVÝ OBJEM: 2905 cm3
VÝKON: 220 k pri 5300 ot./min. (8C 2900 A pretekársky)
180 k pri 5200 ot./min. (8C 2900 B krátky aj predlžený)
MAX. RÝCHLOSŤ: 230 km/h (8C 2900 A pretekársky)
185 km/h(8C 2900 B krátky)
185 km/h(8C 2900 B predĺžený)

“Najrýchlejšie a najkrajšie športové auto na svete”.

Najprestížnejší z realizácie Alfy Romeo na poli gran turismo pred druhou svetovou vojnou. Model 2900 je vozidlo, ktoré vzrušuje a prekvapuje fanúšikov krásou svojich tvarov, stabilitou na ceste a neuveriteľnou ľahkosťou riadenia. Prvá verzia modelu, 8C 2900 A, je uvedená v roku 1934 s prípravou dvojmiestneho podvozku, ktorý pri použití predného i zadného nezávislého zavesenia pretekárskeho vozu Tipo C (1934) a motoru z monopostu Tipo B s 2905 cm3 umožňuje autu jazdiť na pretekoch typu Sport.

V roku 1937 Alfa Romeo, na základe skúseností získanými s týmto vozom, uvádza na úzky trh fanúšikov model 8C 2900 B vo verzii s krátkym podvozkom (Spider corsa 2 miestna, 20 exemplárov) a s predĺženým podvozkom (Coupé Touring 4 miestny, 10 exemplárov).

Debut 8C 2900 A je na Mille Miglia v roku 1936, s prvými tromi miestami pre tri autá, ktoré sa zúčastnili. Na pretekoch nemá „2900“ súperov: prvé tri miesta sú jej aj na Mille Miglia v roku 1938. Víťazstva pokračujú až do roku 1939, v praxi sa miešajú s víťazstvami získanými verziou 8C 2900 B Corto.

Monopost pre GP

Tipo B

ROK VÝROBY: 1935
MOTOR: 8 valcov v rade – dvojblok z ľahkej zliatiny - oceľové vložené vložky valcov
ZDVIHOVÝ OBJEM: 3165 cm3
VÝKON: 265 k pri 5400 ot./min
MAX. RÝCHLOSŤ: 275 km/h

V roku 1935 pristupuje stajňa Ferrari so súhlasom výrobcu k zavedeniu niektorých zlepšení na monoposte Tipo B.

Nuvolari sa zúčastní Veľkej ceny v Pau dňa 24. februára s jedným z týchto vozov, na ktorom bolo realizované zadné zavesenie s listovými pružinami typu "Cantilever" a trecími tlmičmi. Toto riešenie veľmi vylepšilo jazdné vlastnosti vozidla. Bolo preto rozhodnuté takto upraviť všetky existujúce vozy Tipo B.

Do týchto vozidiel boli s úspechom namontované aj motory so zväčšeným obsahom 3165 cm3, vŕtanie bolo upravené na 71 mm, čím bol získaný výkon 265 koňov.

Tipo C

ROK VÝROBY: 1935
MOTOR: 8 valcov v rade – dvojblok z ľahkej zliatiny - oceľové vložené vložky valcov
ZDVIHOVÝ OBJEM: 3822 cm3
VÝKON: 330 k pri 5400 ot./min
MAX. RÝCHLOSŤ: 275 km/h

Evolúcia vozidiel s nezávislým zavesením našla vo výrobcovi z Portella jedného z prvých, ktorí vymysleli originálne a účinné riešenie. Už v roku 1934 bola započatá realizácia pretekárskeho auta nazvaného Tipo C, s nezávislým zavesením, ktoré umožňovalo použiť dve verzie: radový osemvalec s obsahom 3822 cm3, veľmi podobný konštrukcii osemvalca modelu 8C 2905 cm3, a dvanásťvalec do V/60° s obsahom 4064 cm3.

Debut voza 8C s motorom 3822 cm3 bol na 13. Veľkej cene Talianska, ktorá sa konala 8. septembra 1935 v Monze. Model s dvanásťvalcovým motorom 4064 cm3 debutoval na 10. Veľkej cene Tripolisu, ktorá sa konala 10. mája 1936. S týmto posledným typom vyhral Nuvolari Pohár Vanderbilt v Spojených Štátoch 12. októbra 1936 na úplne novom autodróme Roosvelt Field v New Yorku.

P3

ROK VÝROBY: 1932-1933
MOTOR: 6 valcov v rade, dvojblok z ľahkej zliatiny - oceľové vložené vložky valcov
ZDVIHOVÝ OBJEM: 2654 cm3
VÝKON: 215 k pri 5600 ot./min.
MAX. RÝCHLOSŤ: 232 km/h

Najkrásnejší monopost.

Štíhly a krásny model Tipo B, vzápätí nazvaný P3 ako pripomenutie “staršej sestry” P2, je z roku 1932 a je vyprojektovaný geniálnym Vittoriom Janom. Jeho debut na dráhe v Monze znamená triumf Alfy Romeo: Nuvola riadená Nuvolarim je prvá s priemernou rýchlosťou 167,52 km za hodinu. Bohatá je i na technické inovácie: medzi najoriginálnejšie patrí diferenciál na výstupe prevodovky a dve prevodové hriadele umiestené do V, ktoré prenášajú pohyb k zadným kolesám a v ktorých strede je umiestené miesto pre vodiča. Z tohto modelu bolo vytvorených 6 exemplárov.

BiMOTOR z roku 1935

ROK VÝROBY: 1935
MOTOR: 16 valcov v rade, 2 motory po 8 valcoch v rade, 1 predný – 1 zadný dvojblok z ľahkej zliatiny– oceľové vložené vložky valcov
ZDVIHOVÝ OBJEM: 6330 cm3 - 2 motory po 3165 cm3
VÝKON: 540 k - 2 motory po 270 k pri 5400 ot./min.
MAX. RÝCHLOSŤ: 325 km/h

“Rýchlosťou svetla”.

Monopost s udivujúcimi rýchlostnými výkonmi. Vyprojektovaný Luigim Bazzim pre Ferrari, biMOTOR je skonštruovaný pre konkurenčný boj s nemeckými autami pri rýchlostných pretekoch roku 1935 ako Tripolis, Tunisko a Reims v dobe čakania na novo pripravované modely Alfa Romeo s osemvalcovým motorom s obsahom 3822 cm3 a dvanásťvalcom s obsahom 4046 cm3. Dva motory, jeden predný a jeden zadný medzi prevodovkou, spojka a miesto pre vodiča: jedno z najgeniálnejších riešení, ktoré umožňuje obmedziť veľkosť prednej časti. Od tohoto vozu boli postavené len dva exempláre.

  • História
  • Štýl
  •  
  • Modely
  • Novinky
  • Video
  • Štýl a zábava
  •  
  • Jazdené vozidlá
  • Todos Italia
  •  

Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami