Súbory cookie používame, aby sme zaistili, že Vám poskytujeme tie najlepšie zážitky na našich webových stránkach. Naše webové stránky používajú súbory cookie, ktoré by mohli zahŕňať aj súbory cookie tretích strán, na odosielanie reklamy, ktorá má pre Vás význam. Ak sa chcete dozvedieť viac o súboroch cookie, ktoré používame, môžete prejsť na naše Pravidlá používania súborov cookie. Pokračovaním Vašej návštevy na webových stránkach súhlasíte s používaním súborov cookie. POKRAČOVAŤ
AlfaRomeo.todos.sk Štýl a zábava História 1930 - 1940 Preteky
  • Popredajná starostlivosť
  • Newsletter
  • Blue & Me
  • Vyhľadávanie
  • Alfisti
  •  
  • TODOS
  • Kontakty
  • Test Drive
  • Aktuálne akcie
  •  
  • Home
  •  

HistóriaHistória

  • Dedičstvo
  • 1910 - 1920
  • 1920 - 1930
  • 1930 - 1940
    • Vášeň
    • Vozidlá
    • Preteky
    • Osobnosti
    • Firma
  • 1940 - 1950
  • 1950 - 1960
  • 1960 - 1970
  • 1970 - 1980
  • 1980 - 1990
  • 1990 - 2000
  • 2000 - 2010
  • Alfa Romeo Muzeum
  • R.I.A.R.
  • Bibliografia
  •  

PretekyPreteky

1931

Na Mille Miglia v roku 1931 Alfa Romeo uvádza vozidlo, ktoré na prvý pohľad pripomína 1750, s ktorou ma skoro zhodný podvozok. “Tajnou” novinkou je motor, osemvalec: je to nová, výnimočná 2300. Pilotujú ju Nuvolari a Arcangeli, nemajú však šťastie: na rade je s víťazstvom Caracciola na Mercedese. Ale 2300 je hneď pripravená k odvete: voz dominuje na Targa Florio: 1. Nuvolari, 2. Borzacchini. “2300 Monza” medzitým vyhráva pri debute na Veľkej cene Talianska v Monze s Nuvolarim a Camparim pred ďalšou 2300 s Minoiou a Borzacchinim.

1932

Scénu ovláda nový monopost P3. Debut sa koná v Monze 5. júna a 4 vozy sú pilotované Nuvolarim, Camparim, Borzacchinim a nemcom Caracciolou. Vyhráva vyrovnane Nuvolari. Každý pretek, víťazstvo: a stáva sa nevyvrátiteľným idolom davu. Nuvolari dominuje i na Targa Florio (s rovnakou 2300, ktorá vyhrala v roku 1931), Veľkej cene Talianska, Veľkej cene Francúzska, Okruhu v Avellino, v Coppa Ciano a v Coppa Acerbo. Borzacchini a Bignami triumfujú na Mille Miglia s 2300, Chinetti a Sommer v Le Mans, Brivio a Siena v Spa.

1933

Alfa sa sťahuje z pretekov a odôvodňuje toto rozhodnutí jedným faktom - nepochybným -, že dokázala v roku 1932 neporaziteľnosť svojich vozov. Ale červené milánske autá pokračujú v účasti na pretekoch. Zrušia Štvorlístok a nahradia ho koňom na žltom pozadí stajne Ferrari. Nuvolari vyhraje sedem pretekov, medzi inými aj Le Mans a Mille Miglia. Rok sa uzatvára tragicky: v Monze zomierajú Campari (pri svojom poslednom preteku pred ukončením kariéry, má 41 rokov) a Borzacchini.

1934

Stajňa Ferrari naďalej triumfuje na monopostoch. Varzi vyhráva Mille Miglia, zatiaľ čo Etanchelin a Chinetti sú prví v Le Mans s Alfou 2300.

1935

Legendárne víťazstvo Nuvolariho na Veľkej cene Nemecka na Nürburgringu: vďaka jeho schopnostiam a ovládateľnosti, ľahkosti a stabilite malej Alfy (300 k) na ceste sa mu podarí predbehnúť nemecké tímy na Mercedesoch 400 k aj tímy Auto Union, Maserati a Bugatti.

Nuvolari skúša i model biMOTOR (540 k) navrhnutý Luigi Bazzim pre Ferrari. Na pretekoch Firenze-Mare prekročí rýchlosť 336 kilometrov za hodinu. Rýchlostný výkon je udivujúci.

1936

Dvojitý úspech na Mille Miglia. Nuvolari dovršuje ďalší povestný pretek v Coppa Ciano v Livorne: rozbíja auto, vracia sa do boxov, nasadá do auta Pintacuda (posledné z vozov Alfa na preteku) a podarí sa mu zvíťaziť. Triumf, i pre Alfu Romeo. Prvé auto z Auto Union je až štvrté. 1936: Tazio Nuvolari uvádza do vytrženia americké davy víťazstvom prestížneho poháru Coppa Vanderbilt v New Yorku.

Alfa Romeo vyhráva na Mille Miglia i v rokoch 1937 a 1938.

1939

Poháre Coppa Ciano, Coppa Acerbo: vyhráva 158.

1940

Je zrušené samostatné oddelenie Alfa Corse

  • História
  • Štýl
  •  
  • Modely
  • Novinky
  • Video
  • Štýl a zábava
  •  
  • Jazdené vozidlá
  • Todos Italia
  •  

Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami