Súbory cookie používame, aby sme zaistili, že Vám poskytujeme tie najlepšie zážitky na našich webových stránkach. Naše webové stránky používajú súbory cookie, ktoré by mohli zahŕňať aj súbory cookie tretích strán, na odosielanie reklamy, ktorá má pre Vás význam. Ak sa chcete dozvedieť viac o súboroch cookie, ktoré používame, môžete prejsť na naše Pravidlá používania súborov cookie. Pokračovaním Vašej návštevy na webových stránkach súhlasíte s používaním súborov cookie. POKRAČOVAŤ
AlfaRomeo.todos.sk Štýl a zábava História 1920 - 1930 Vozidlá
  • Popredajná starostlivosť
  • Newsletter
  • Blue & Me
  • Vyhľadávanie
  • Alfisti
  •  
  • TODOS
  • Kontakty
  • Test Drive
  • Aktuálne akcie
  •  
  • Home
  •  

HistóriaHistória

  • Dedičstvo
  • 1910 - 1920
  • 1920 - 1930
    • Vášeň
    • Vozidlá
    • Preteky
    • Osobnosti
    • Firma
  • 1930 - 1940
  • 1940 - 1950
  • 1950 - 1960
  • 1960 - 1970
  • 1970 - 1980
  • 1980 - 1990
  • 1990 - 2000
  • 2000 - 2010
  • Alfa Romeo Muzeum
  • R.I.A.R.
  • Bibliografia
  •  

VozidláVozidlá

RL

ROK VÝROBY: 1922-1927
MOTOR: 6 valcov v rade, liatinový blok motora
ZDVIHOVÝ OBJEM: od 2916 do 3620 cm3
VÝKON: 56 k pri 3200 ot./min. (model RL Normale)
61 k pri 3200 ot./min. (model RL Turismo)
71 k pri 3500 ot./min. (model RL Sport)
MAX. RÝCHLOSŤ: 110 – 130 km/h

Elegán na cestách.

Auto vyprojektované Merosim z roku 1921 predstavuje šesťvalcový motor s vahadlami a ventilmi v hlave a prednými brzdami, ktoré umožňuje vylúčiť vibrácie pri brzdení. Je vyrábaný vo verzii Normale a Sport a výrobca z Portello ho používa i pre preteky predovšetkým za reklamnými účelmi, necháva ho pretekať v národných pretekoch a dokonca v sériách na cestných okruhoch, pretekoch do vrchu a vytrvalostných pretekoch, ktoré pre neho schválne pripravil. Výsledok: RL všade zbiera úspechy a zaisťuje Alfe Romeo obchodnú pozíciu pre jej výrobky. Jedna z verzií pripravených špeciálne pre účasť na Targa Florio v roku 1923 a 1924 dosahuje s Camparim za volantom priemernú rýchlosť cez 178 km/h na letmých 10 km. Vozidiel, ktorá sú vyrábané v rôznych verziách, je celkom 2640 a sú žiadané zo všetkých strán kontinentu.

RM

ROK VÝROBY: 1923-1925
MOTOR: 4 valce v rade, liatinový blok motora
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1944 cm3
VÝKON: 40 k pri 3000 ot./min.
MAX. RÝCHLOSŤ: 95 km/h)

Ekonomickejší model RL.

Predstavený na parížskom autosalóne v roku 1923. RM je štvorvalec s dvojlitrovým zdvihovým objemom Jeho motor má veľa z predchádzajúcich RL, ale za prístupnejšiu cenu. K dispozícii je v troch verziách Normale, Sport a Unificato. Tento model je vyrobený v 500 exemplároch. Jeho športový debut prichádza na 3. Alpskom pohári v roku 1923, kde sa klasifikuje ako štvrtý v kategórii «dva litre» po prejazde šiestich etáp a takmer troch tisíc kilometrov.

P2

ROK VÝROBY: 1924-1930
MOTOR: 8 valcov v rade, 4 oceľové bloky obložené plechom
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1987 cm3
VÝKON: 140 k pri 5500 ot./min. (1924)
155 k pri 5500 ot./min. (1929)
175 k pri 5500 ot./min. (1930)
MAX. RÝCHLOSŤ: 225 km/h

Neporaziteľná.

Prvým vozidlom navrhnutým Vittoriom Janom v roku 1924 je P2, čo je zároveň i prvá Alfa Romeo s osemvalcovým preplňovaným motorom s dvoma karburátormi umiestenými za dúchadlom. P2, ktorá bola tajne pripravovaná v dielňach v Portellu debutuje a prekvapuje na pretekoch 200 miglia, 2. Circuito di Cremona v roku 1924, víťazstvom s neuveriteľnou priemernou rýchlosťou cez 158 km/h a absolvovaním 10 letmých km s priemernou rýchlosťou 195 km/h.

Účasť na medzinárodných veľkých cenách v roku 1924 a 1925 vedie potom k získaniu prvého miesta na majstrovstvách sveta, ktoré prinesie značke nový vavrínový veniec. P2 je považovaný za jedno z najlepších áut Veľkých cien dvadsiatych rokov a prispieva k budovaniu základov legendy zvanej Alfa Romeo. Zo šiestich vyrobených exemplárov (s useknutou zadnou časťou alebo s dlhou zadnou časťou) ostali do dnešných dní dva, jeden v múzeu Alfa Romeo v Adrese a jedna verzia z roku 1930 je uchovaná v automobilovom múzeu Museo dell’Automobile di Torino.

6C 1500

ROK VÝROBY: 1927-1929
MOTOR: 6 valcov v rade, liatinový monoblok
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1487 cm3
VÝKON: 44 k pri 4200 ot./min.
MAX. RÝCHLOSŤ: 110 km/h (4 miesta), 105 km/h (6 miest)

Ľahké a brilantné “vozítko”. Prvé sériovo vyrábané auto.

6C 1500 skonštruovaná Vittoriom Janom slávnostne štartuje vstup Alfy Romeo do sériovej výroby áut s nízkym a stredným obsahom. Je vybavená šesťvalcovým motorom, rozvody sú ovládané len jednou vačkovou hriadeľov na hlave. Základom vozu je značný výkon, úplne jedinečný na tak nízku hmotnosť vozidla, sprevádzaný stabilitou a bezchybnou ovládateľnosťou.

Okamžite po predstavení 6C 1500 v roku 1925 na Autosalóne v Miláne, a potom v Paríži a Londýne, začala zbierať obdiv odborníkov pre svoje avantgardné vlastnosti, tešila sa obchodnému i športovému úspechu. Medzi rokmi ’27 a ’29 je vyrobených celkom 1075 kusov s týmto obsahom.

6C 1750

ROK VÝROBY: 1929-1933
MOTOR: 6 valcov v rade, liatinový blok motora
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1752 cm3
VÝKON: 46 k pri 4000 ot./min.
85 k pri 4800 ot./min. (Super Sport a Gran Sport)
MAX. RÝCHLOSŤ: 110 km/h
165 km/h(1929), 170 (1930)

6C 1500 je ešte výkonnejšia. 6C 1750 je predstavená na Autosalóne v Ríme v roku 1929 a sériovo sa vyrába vo verziách Turismo, Gran Turismo,Super Sport a Gran Sport. 6C 1750 si zachováva rovnakú konštrukciu i hmotnosť ako 1500, má však výkonnejšie motory (až o 10-15%, u pretekárskych motorov dosahuje 100k) a pomerne veľké zvýšenie momentu, tým sa značne zlepšuje i akcelerácia. I niektoré časti karosérie prešli dielčími úpravami, ktoré mali zaručovať maximálnu bezpečnosť ako u sériovo vyrábaných modelov, tak u špeciálnych pretekárskych motorov. Od svojho športového debutu na Mille Miglia v roku 1929 až do roku 1931 dominuje neporazená všetkým pretekom kategórie Sport. Je vyrobených 2579 vozov.

  • História
  • Štýl
  •  
  • Modely
  • Novinky
  • Video
  • Štýl a zábava
  •  
  • Jazdené vozidlá
  • Todos Italia
  •  

Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami