AlfaRomeo.todos.sk Štýl a zábava História 1920 - 1930 Preteky
  • Popredajná starostlivosť
  • Newsletter
  • Blue & Me
  • Vyhľadávanie
  • Alfisti
  •  
  • TODOS
  • Kontakty
  • Test Drive
  • Aktuálne akcie
  •  
  • Home
  •  

HistóriaHistória

  • Dedičstvo
  • 1910 - 1920
  • 1920 - 1930
    • Vášeň
    • Vozidlá
    • Preteky
    • Osobnosti
    • Firma
  • 1930 - 1940
  • 1940 - 1950
  • 1950 - 1960
  • 1960 - 1970
  • 1970 - 1980
  • 1980 - 1990
  • 1990 - 2000
  • 2000 - 2010
  • Alfa Romeo Muzeum
  • R.I.A.R.
  • Bibliografia
  •  

PretekyPreteky

1920

Od roku 1920 buduje Alfa neobyčajnú športovú legendu. Campari vyhráva v roku 1920 v Mugellu a víťazstvo opakuje v roku 1921, vtedy však naviac nasledovaný svojimi kolegami z týmu Enzom Ferrarim (2.) a Ugom Sivoccim (3.). V roku 1920 vyhraje Campari kilometer s letmým štartom v Gallarate na modele Grand Prix vyprojektovanom v roku 1914 Merosom.

1921

Rok 1921 je v znamení uvedenia modelu 20-30 HP vo verzii ES Sport na preteky. A je to víťazstvo: Ascariho a Sivocciho v Parma-Berceto (1. a 2. miesto) v kategórii 4,5 litra.

1923

1923: nezabudnuteľný ročník. Bol zorganizovaný výkonný tým pilotov so znamením štvorlístku v bielom poli, červené pretekárske RL zbierajú úspechy: Masetti vyhráva v Mugello. S vozidlami, ktoré sú odvodené od modelu RL sa Alfa zúčastňuje v prestížnom sicílskom preteku Targa Florio 1923 v poradí Masetti, Campari, Ascari, Sivocci a Ferrari. (Na voze Sivocciho prvýkrát mizne zelený štvorlístok v trojuholníku s bielym pozadím). Vyhráva Sivocci. Campari zostane vo finále bez benzínu a na druhom mieste prichádza Ascari, ktorému pomohli mechanici a Enzo Ferrari pri poruche, ktorá zastavila jeho auto 200 metrov od cieľa. Ascari vyhráva tiež v Cremone, Sivocci je prvý v jednom z pretekov Turismo v Monze. Ale práve na tejto dráhe v septembri zomrie pri testovaní Grand Prix “P1”.

17. júna 1923 Okruh Savio (Ravenna): triumfuje Enzo Ferrari.

Rodičia Francesca Baraccy, ktorí boli na pretekoch prítomný, darujú pilotovi Alfy Romeo odznak v tvare štítu so vzopätým koňom. Rovnaký, aký ich syn, eso talianskeho letectva v prvej svetovej vojne, namaľoval na trup lietadla. Takto spomína Enzo Ferrari: «Keď som vyhral v '23 prvý okruh Savio, ktorý sa išiel v Ravenne, spoznal som grófa Enrica Baracca, otca hrdinu, potom i jeho matku, grófku Paolinu. To ona mi jedného dňa povedala: “Ferrari, prečo si nedáte na svoje autá vzpínajúceho sa koňa môjho syna? Prinieslo by vám to šťastie". Mám ešte schovanú fotografiu Baraccu s venovaním od rodičov, kde mi zverujú tento znak. Kôň bol a zostal čierny. Ja som pridal kanárikovo žltý podklad, čo je farba Modeny».

1924

Debutuje legendárna P2, je červená s štvorlístkom. Prvý ju testuje Ascari na trati Parma-Berceto. Úvodné preteky končia jasným prvým miestom na okruhu v Cremone, riadi Ascari. Ale prvý veľký úspech prichádza na Grand Prix Európy v Lyone: vyhráva Campari po 7 hodinách 5 minutách a 30 sekundách s priemernou rýchlosťou 114 km/h. Delenge, Sumbeam a Bugatti sú porazení. V októbri sa stretnú na Veľkej cene Talianska v Monze: Alfa Romeo zapisuje 4 vozidlá s pilotmi: Campari, Ascari, Wagner a Minoia. Je to triumf: poker Alfa na cieľovej páske v rozmedzí 45 minút na piateho klasifikovaného (Schmid). Ascari vyhráva priemerom 158,99 km za hodinu.

RL na Targa Florio v roku 24: “...víťazstvo bolo už isté, keď príliš prudké brzdenie Ascariho sto metrov od cieľa spôsobilo pretočenie vozu a pretože sa ani pilotovi ani mechanikom nedarilo voz znovu naštartovať, musia ho tlačiť po vozovke do kopca až do cieľa, kam dorazia ako druhí”. Viac-menej boli aj tak diskvalifikovaní, pretože im pomáhali i diváci.

1925

P2 stále víťazí na plnej čiare. V roku 1925 dominujú Ascari a Campari vo Veľkej cene Európy v Spa: nadradenosť Alfy je taká veľká, že pri pretekoch sa piloti z dôvodu polemík ohľadne nedisciplinovanosti publika a po výzve Jana zastavia, aby si dali niečo k jedlu pri stolíku, zatiaľ čo mechanici leštia ich autá.

V Montlhery, vo Francúzsku, vychádza Ascari v daždi z cesty, umiera pri prevoze do nemocnice. Na znamenie smútku sa Alfa vzdáva a Campari sa na povel vracia do boxov.

Ale i napriek odchodu Ascariho vyhráva Alfa Romeo svoj prvý svetový titul v Monze vďaka Gastonu Brilli Peri. Víťazstvo pripomína na značke vavrínový veniec.

1928-29

Campari s Ramponim na debutujúcej 6C 1500 s kompresorom vyhrávajú Mille Miglia, preteky, ktoré vznikli v roku 1927 a ktoré sa stanú legendou. Úspech sa opakuje v tých istých pretekoch v roku 1929 s modelom 1750. Víťazstvo Alfy prinesie i Mille Miglia 1930, legendárne preteky, v ktorých sú prví Nuvolari i Guidotti, rival-kolega vo farbách Varzi, ktorého predbehol “lietajúci mantovan” na konečnom úseku. rýchlostný rekord: prvýkrát Nuvolari prekoná priemernú rýchlosť 100 km/h.

1930

Varzi sa pomstí víťazstvom v Targa Florio roku 1930 so starou P2: posledné víťazstva slávou ovenčeného vozu Jana, získané i vďaka pilotovým schopnostiam.

Targa Florio 1930, Varzi víťazí medzi plameňmi: «...pri poslednom kole, keď Varzi prenasledoval Chirona s polminútovou stratou, motor P2, teraz už bez paliva, začal vynechávať. Mechanik Varziho vzal kanister s benzínom a snažil sa naplniť nádrž, zatiaľ čo auto bolo ešte v pohybe. Benzín dopadol na rozpálené výfukové potrubie a zo zadnej časti vozu vyšľahli plamene. Varzi sa ale nezastavil, aby vozidlo nebolo obklopené plameňmi mechanik sa snažil uhasiť plamene jednou zo sedačiek vozu. Oheň bol skrotený a Varzimu sa podarilo vyhrať s výhodou 1’ a 48’’ nad Chironom. To bolo Varziho najpôsobivejšie víťazstvo a zároveň posledné víťazstvo modelu P2».

  • História
  • Štýl
  •  
  • Modely
  • Novinky
  • Video
  • Štýl a zábava
  •  
  • Jazdené vozidlá
  • Todos Italia
  •  

Copyright © 2011 FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES SR s.r.o. Powered by Picabo Webadmin 2010. Používaním týchto stránok súhlasíte s Obchodnými podmienkami